mother with child

מה לעשות אחרי לידה כדי לחזור לעניינים – 6 השבועות הראשונים

האם אני צריכה להתאמן בשבועות הראשונים לאחר הלידה?

כן. למרות שפעילות גופנית מרגישה כמו הדבר האחרון שאימא טרייה תרצה לעשות, את יכולה להפיק המון תועלת מפעילות נכונה.

תרגילים עדינים לחיזוק הבטן והשרירי רצפת האגן בתוספת חגורת בטן לאחר לידה יכולים לעזור לגוף שלך להתאושש בשלב זה.

פעילות גופנית יכולה:

  • להעלות את מצב הרוח.
  • בשילוב עם תזונה נכונה, פעילות גופנית יכולה לעזור לך להוריד כל משקל שנוסף במהלך ההיריון.
  • להגן עלייך מפני כאבים.
  • להעלות את רמת האנרגיה.
  • לשפר את הכוח והסיבולת שלך.

מה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביותר?

התרגילים החשובים ביותר בימים הראשונים אחרי הלידה אלו התרגילים לחיזוק רצפת האגן. התחילי איתם כמה שיותר מוקדם.

חיזוק רצפת האגן תעזור לך להישמר מפני דליפות שתן. נסי להכניס את התרגילים לשגרת היום יום, בהמשך לתרגילים שעשית בזמן ההיריון. זה בהחלט יעזור לך בטווח הארוך ובהריונות הבאים. אם את לא זוכרת אילו תרגילים עשית, אל תדאגי, זה אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל.

תרגילים לחיזוק רצפת האגן יעזור לך לחזק את האזור ולהוריד נפיחות. למרות שבימים הראשונים קשה להבחין בשינויים, אל תפסיקי – ההרגשה תחזור ואת תרגישי את המקום מתחזק.

לאחר מכן, המטרה היא לצאת מהבית, האידיאל הוא הליכה עם עגלת התינוק. התחילי עם הליכות קצרות של 10 דקות ותעלי משם ל-20 דקות. קחי איתך מים, במיוחד אם את מניקה.

אני מותשת. איך אני יכולה להיות בטוחה שהפעילות הגופנית עוזרת לי?

הדבר הכי חשוב בפעילות גופנית בריאה זה הקשבה לגוף. את צריכה לשים לב למה שהגוף שלך אומר לך ולהתייעץ עם רופא לפני התחלה של פעילות גופנית אחרי הלידה.

הכי טוב להישמר מפני פעילויות אינטנסיביות כמו אירובי או ריצה, למשך חמישה חודשים בערך אחרי הלידה. בזמן הזה רצפת האגן שלך תתאושש מההיריון והלידה.

הרבה אימהות, אחרי כמה ימים של "היי", מושפעות ברמה כזו או אחרת מדיכאון לאחר לידה. פעילות גופנית יכולה מאוד לעזור בהתמודדות עם התופעה הזו ולהקל גם מבחינה נפשית. בנוסף, פעילות גופנית תעזור לך ליהנות יותר מכל דקת שינה שתצליחי להשיג.

לאחר הלידה, תמצאי את עצמך מכניסה לשגרה דברים חדשים כל הזמן, תדאגי שאחד מהם יהיה פעילות גופנית עדינה שתעזור לך עכשיו ובעתיד.

אני יכולה לחזק את שרירי הבטן?

כן, שרירי הבטן התחתונה הם החשובים ביותר אחרי לידה. הם, בעזרת שרירי האגן עובדים יחדיו על מנת לתמוך בגב ולהוריד את הבטן.

ראשית, מומלץ מאוד לרכוש חגורת בטן לאחר לידה על מנת לקצר בחזרה את שרירי הבטן שנמתחו במהלך ההריון, החגורה תעזור לך להחזיר את הגוף לצורתו הטבעית, לרכישת חגורת בטן לאחר לידה לחצי כאן

אם ילדת בניתוח קיסרי, פעילות עדינה יכולה לעזור לך להחלים. יכול להיות שתרגישי תחושת משיכה בזמן כיווץ השרירים, אבל את לא אמורה להרגיש כאב. שימי לב לגוף שלך ולמה שאת מרגישה.

אם את רוצה לקרוא על תרגילים שאת יכולה לעשות, כנסי למאמר שלנו על 5 פעילויות שכל אימא טרייה יכולה לעשות.

 

 

 

 

שתפי פוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email