sport-after-birth

ספורט אחרי לידה – תרגילים שכל אחת יכולה לעשות אחרי ההיריון

אחרי הלידה, חשוב שתעזרי לגוף שלך לחזור למצב שהוא היה בו לפני ההיריון. חזרה לכושר חשובה לא רק לבריאות הפיזית שלך אלא גם לבריאות הנפשית והיא עוזרת למנוע סימפטומים של דיכאון אחרי לידה.

האמת היא שלא קשה לחזור לעניינים אחרי הלידה בעזרת תכנית אימונים. אבל, כל אישה והלידה שהיא חוותה ולכן חשוב שתתייעצי עם הרופא שלך לפני שאת מתחילה באימונים כלשהם.

שילוב חכם של תזונה ופעילות גופנית יכול לעזור לך להגיע למטרה בזמן קצר. במקרה שבו את חווה איזשהי חוסר נוחות כמו דימומים או כאבי ראש, הפסיקי מיד ופני לרופא.

מתי את יכולה להתחיל להתאמן אחרי הלידה?

פעילות גופנית זו הדרך הטובה ביותר להוריד במשקל אחרי הלידה. ביחד עם שליטה נכונה בתזונה, את יכולה לחזור לכושר בלי יותר מדי מאמץ. הרופא או הגניקולוג שלך כנראה יבקש ממך לחזור לפעילות בהדרגתיות אחרי כמה בדיקות שגרתיות.

אם במהלך ההיריון היית עושה פעילות גופנית מחושבת והלידה עברה בצורה רגילה, אז תרגילים רגועים וקלים כמו הליכה ומתיחות יעברו חלק כנראה. אבל, את צריכה להיזהר לא להתאמץ יותר מדי, במיוחד אם הגוף שלך לא רגיל לרוטינות החדשות. בכל מקרה שהוא, נציין שוב כי חשוב להתייעץ עם רופא לפני שמתחילים כל פעילות גופנית שהיא אחרי הלידה.

דברים לשים לב אליהם לפני שאת מתחילה להתאמן

על מנת להתאושש מהלחץ של ההיריון והלידה, חשוב שתנוחי ותצברי קצת אנרגיות לפני שאת מתחייבת לפעילות גופנית. לא משנה איזו פעילות גופנית את בוחרת לעצמך, תזכרי להתחיל לאט. בדרך כלל 6 שבועות אחרי הלידה זה זמן טוב להתחיל – זה מה שמומלץ ללידה טבעית רגילה. אם ילדת בניתוח קיסרי, עדיף לחכות 8 שבועות אבל שוב, תתייעצי עם הרופא לפני שאת מתחילה.

התחילי עם פעילות גופנית שלא מאמצת את הגוף יותר מדי. הליכה למשל היא הדרך המושלמת להפעיל את הגוף. הליכה היא אידיאלית להחזרת הכוח לגוף בדרך הדרגתית – עם הזמן את יכולה פשוט ללכת מרחק גדול יותר וככה להתאמץ יותר.

פעילויות פשוטות המחזקות את שרירי הליבה והגב צריכות להיות בעדיפות עליונה. לאט לאט הוסיפי קושי כדי לייעל את התהליך. אפילו 10 דקות של פעילות גופנית אמורות להניב המון תוצאות חיוביות.
מומלץ לשלב חגורת בטן לאחר לידה לקיצור שרירי הבטן שנמתחו במהלך ההריון, החגורה עוזרת לשיקום הבטן והשרירים ותעזור לך לחזור לגזרה במהירות רבה יותר, לרכישת חגורת בטן לאחר לידה לחצי כאן

כמה את צריכה להתאמן אחרי הלידה?

אימהות טריות אומרות לעיתים קרובות: "האם אני מתאמנת יותר מדי לעיתים קרובות מדי?". באופן כללי, זה טוב ובטוח להתחיל ללכת מיד אחרי הלידה (בהנחה שהלידה הייתה רגילה). התחילי לאט ומשם תבני את הסיבולת שלך. התחילי עם הליכה של 15-30 דקות ככה תוכלי לשפר את זרימת הדם שלך וליהנות קצת מפעילות גופנית מחוץ לבית. המשיכי רק אם את מרגישה בנוח ותפחיתי בזמן אם את מרגישה שזה יותר מדי בשבילך. בהדרגה, תאריכי את זמן ההליכה כדי להמשיך לחזק את הגוף.

מומלץ להתאמן בין 3 ל-5 פעמים בשבוע – 30 דקות כל פעם. אחרי אישור מהרופא, את יכולה להתחיל ללכת 4-5 פעמים, 60 דקות כל פעם. הגדילי את המהירות לאט לאט כדי להגיע לרמה האופטימלית שלך, אבל אל תמתחי את הגבול יותר מדי ותפני לרופא אם את חווה כל הרגשה לא נוחה שהיא.

שתפי פוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email